SEURAKUNNAN MISSIO

Kuinka hyvin seurakunta toteuttaa tehtävänsä? Lähetyskäsky pitää sisällään kutsuvan, kasvattavan ja lähettävät puolen. Uskomme että meidän tehtävämme seurakuntana on toteuttaa tätä kokonaisvaltaisesti.

seurakunnan missio ja arvot 2020 – luvulla

Seurakunnan tarkoitus

On elää todeksi Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä kaikenikäisten, ja kulttuuritaustaisten ihmisten parissa ja kautta.

Seurakunnan tarkoituksen toteuttamiseksi

Pyrimme tekemään evankeliumin tunnetuksi omassa elinympäristössä. Seurakunta järjestää tapahtumia ja varustaa sen jäseniä kertomaan evankeliumista

Opetamme ihmisiä evankeliumin mukaiseen elämään. Haluamme kirkastaa vapahtajamme opin kaikilla elämämme osa-alueilla. Tätä varten järjestämme viikoittaisia Jumalanpalveluksia ja erilaisia hetkiä, sekä keskitymme tulevina vuosina opetuslapseus pienryhmiin.

Lähetämme ja siunaamme ihmisiä toteuttamaan sitä, minkä Jumala on heidän sydämelleen laskenut seurakunta elämän yhteydessä.

Seurakuntamme tarkoitukseen soveltuvia arvoja

Arvojemme kautta uskomme rakentavamme hyvää seurakuntaelämää jossa jokainen voi olla kasvamassa yhä syvempään Jumalan tuntemiseen.

Opetuslapseus

Jeesuksen seuraaminen on koko elämän kestävä oppimisen prosessi. Me olemme seurakunta jossa tunnustetaan tämä keskeneräisyys ja matkalla olo. Opetuslapseuden arvo käytännössä haastaa meitä miettimään toimintaamme aktiivisen uskon näkökulmasta. Usko ja elämä ~ erottamattomat aisaparit. Olemme alkaneet kehittämään seurakunnassa opetuslapseuden polkuja, astumalla polulle astut kasvun ja muutoksen prosessiin. Tutustu polkuun klikkaamalla kuvaa.

Yhteys

Kristittyä ei ole tarkoitettu elämää yksin. Pyrkimyksenä on että jokaisella seurakuntaan tulevalla löytyisi ihmisiä ympärille, jonka kanssa voi jakaa elämää. Yhteyden keskellä tapahtuu oleellisesti varustaminen ja seurakunnan missio voi toteutua parhaalla mahdollisella tavalla. Jotta kukaan ei jäisi yksin!

Raamattu-uskollisuus

Raamattu on uskomme ylin ohje. Pyrimme opetuksessa ja elämässä elämään todeksi raamatun inhimillisen ja yliluonnollisen puolen. Raamattu on Jumalan inspiroitua sanaa, joissa jokaisella kirjoittajalla on ollut oma luonteensa mukainen sävy. Vanhimmisto valvoo seurakunnan yleistä raamattu opetuksen linjaa.

Seurakunnan missio herättää kysymyksiä

F.A.Q.

Saattaa kiinnostaa nämä kysymykset…

Uskommeko Hengen armolahjoihin?

Kyllä, uskomme koko Jumalan ilmoitukseen myös tällä saralla. Pyrimme löytämään, käyttämään ja ylläpitämään armolahjoihin perustuvaa kulttuuria seurakunnan elämässä. Taivaallinen Isä on hyvä antaja, lahjat ovat suuri ilo ja apu uskovien elämässä, jotka toimivat myös todistuksena Jeesuksen evankeliumin totuudesta.

Mistä seurakunta saa rahaa?

Vapaaseurakunta toimii lähes täysin n. 95% yksityisten lahjoitusten varassa. Seurakuntaa siis kannattelevat pitkälti sen omat jäsenet, uskollisuus tässäkin asiassa on hedelmällistä ja mahdollistaa seurakunnan vaikuttavan työn sen laajuudessaan. Kouvolan kaupunki tukee hieman lapsi- ja nuorisotyötä leiri- ja toiminta-avustuksin. Kiitos!

Voinko tulla, vaikken ole seurakunnan jäsen?

Seurakunnan elämään voi kaikki ihmiset tulla mukaan. Saat aivan vapaasti osallistua Jumalanpalveluksiin, ryhmien tapaamisiin ja lähes kaikkeen seurakunnan toimintaan. Päävastuu tehtävät kuitenkin hoituvat seurakuntalaisten toimesta, myös äänioikeus on vain seurakunnan jäsenillä. Olet sydämellisesti tervetullut seurakuntamme toimintaan mukaan.

Onko vapaaseurakunta ainut ja oikea?

Jos meren voisi täyttää hiekanjyvillä, niin silloin se saattaisi olla mahdollista. Mutta Jumala on suurempi kuin meidän käsityskykymme. Kuulumme vapaakirkolliseen perheeseen, jossa on omat luonteen lujuutensa ja heikkoutensa. Meidän ehkäpä luonteenpiirteeseen kuuluu avarasydämisyys, joka ilmenee allianssi henkenä. Toinen tärkeä piirre on ajattelullinen vapaus teologisissa kysymyksissä. Meillä saa kysyä ja kyseenalaistaa, olemme matkalla kohden syvempää ymmärrystä totuudesta. Tutustu tämän linkin kautta Suomen Vapaakirkkoon ja sen seurakuntien rikkaaseen elämään.

Miten pääsee mukaan?

Tuleppa kokoukseen ja nappaa vaikka pastoria hihasta. Katsotaan mikä voisi olla sinun paikkasi seurakunnan elämässä.

Kristillinen seurakuntako?

Ehdottomasti. Jaamme mm. yhteisen uskontunnustuksen kristillisten seurakuntien kanssa. Teemme myös paikallisesti laajaa yhteistyötä seurakuntien ja kristillisten järjestöjen kanssa.