Jumalanpalvelus Kouvola

SUNNUNTAISIN JUMALANPALVELUS KOUVOLASSA KLO 11.00

Sunnuntaisin pidettävä Jumalanpalvelus on toimintamme perusrungossa. Siellä pidetään esillä vahvasti Jumalan sanaa, yhteistä rukousta, ylistystä, erilaisia teemoja ja todistuksia. Sunnuntait on jokaisen kristityn peruskauraa.

Ehtoollinen on jaossa kuukauden 1. sunnuntaina.

Jumalanpalveluksissa puhuvat seurakuntamme pastori, vanhimmat tai kutsutut vierailijat. Jumalanpalveluksien tarkemmat tiedot löydät viikkokalenterista.

Jumalanpalvelus Kouvola

Seuraavia tapahtumia

• torstai maaliskuu 28
    Seurakunnan rukoustunti
  • torstai maaliskuu 28
    Ruoka-aputyö
  • sunnuntai maaliskuu 31
    Ylösnousemussunnuntai (Kim Auvinen, Merja Sillanpää,)
  • tiistai huhtikuu 2
    Toimisto
  • tiistai huhtikuu 2
    Seurakunnan rukoustunti

Miksi on tärkeää käydä säännöllisesti Jumalanpalveluksessa?

1. Jeesus itse antoi tästä esimerkin. Raamattu ilmoittaa meille että hän “tapansa mukaan meni sapattina synagoogaan”. Niinkuin tavallisesti elämässä on että hyvät elämäntavat johtavat hyviin seurauksiin ja huonot huonoihin, niin myös tässä kohden on. Säännöllinen yhteys seurakuntaan oli Jeesukselle tärkeää.

2. Apostolit kehoittavat siihen monissa kohdin raamatussa. Yksi varoitus on mainittu mm. heprealaiskirjeessä “Älkää jättäkö seurakuntanne kokousta, niinkuin joillakin on tapana.” Kehoitus on kirjoitettu tekstiympäristössä, jossa seurakuntaelämää viitataan rohkaisevaksi ja kehoittavaksi ympäristöksi, sekä suojaavaksi tekijäksi ihmisen luontaista epäuskoa vastaan.

3. Seurakunta on Jumalan suunnitelma, joka pysyy loppuun asti. Tämä salaisuus on ilmoitettu sekin Raamatussa. Seurakuntaa ei voita mikään, edes kuolema. Kun haluat olla mukana siinä mikä kestää ajanvaihtelut ja tyrskyt, kohtaat ne seurakunnan keskellä ja kautta Jumalan huolenpidon alaisena.

Suomessa tapahtuvasta Jumalanpalveluselämästä voit yleisesti lukea tästä Wikipedian artikkelista. Siirry artikkeliin tästä.

Voinko tulla Jumalanpalvelukseen vaikken usko tai kuulu vapaaseurakuntaan?

Vapaakirkollinen jumalanpalveluselämä noudattaa avointa mallia. Jokainen ihminen on oikeutettu kuulemaan Jumalan hyvää ilmoitusta ja siksi ovemme ja sydämemme on avoinna uusille ihmisille. Saat tulla rakentumaan, uudistumaan, tai ensikertaa tutustumaan kristillisen uskon sisältöihin Jumalanpalveluselämässämme. Evankeliumi on yhä Jumalan ilmoitus kaikille ihmisille!

Mitä Vapaakirkon Jumalanpalveluksessa tapahtuu?

Vapaakirkollinen Jumalanpalveluselämä on monimuotoista. Keskeisellä sijalla on yhteiset laulut, rukoukset ja Jumalan sanan opetus. Riippuen seurakunnasta musiikki ja muita seikkoja ajatellen, vapaakirkon elämä sunnuntain osalta voi näyttää hyvinkin erilaiselta, sisältö kuitenkin keskittyy Kristukseen – ihmisen ja Jumalan välisen suhteen alkuun ja hoitamiseen.

Seurakuntaamme tullessasi voit hyvinkin kohdata ihmisen, joka toivottaa sinut tervetulleeksi ja mahdollisesti vaihtaa muutaman sanan. Saat istuutua mihin päin kirkkosalia vaan – ylä tai alatasolle. Voit laulaa mukana tai olla laulamatta. Kokousta johtaa joku henkilö, joka kertoo mitä seuraavaksi Jumalanpalveluksessa tapahtuu. Tuo henkilö on joku seurakuntalainen. Laulujen lomassa voidaan pitää lyhyitä puheenvuoroja, rukoilla tai lukea vaikkapa raamatuntekstejä, katsoa jokin medialeike jne.